RTM bantu YB Pakatan Rakyat

>> Thursday, May 27, 2010


RTM sejak dulu...kini dan selamanya asyik menyerang pembangkang. Tak habis-habas cerita yang menunjukkan kononnya rakyat tertindas, tidak dipedulikan, sengsara di bawah naungan negeri Pakatan Rakyat. Dalam slot SUARA RAKYAT yang sentiasa dipaparkan dalam Berita Nasional waktu perdana, banyak memfokuskan masalah yang dihadapai rakyat di negeri-negeri Pakatan Rakyat.

Yang selalu dihentam adalah kerajaan Negeri Selangor....selepas Selangor....P.Pinang, selepas Penang...Kedah pula menyusul, kemudian Kelantan. Memang kadang kala saya naik muak mendengar cerita yang dibawakan. Tak habis-habis nak mengutuk kerajaaan Negeri pimpinan Pakatan Rakyat. Bila memikirkan sumber maklumat yang ingin diketahui, nak tak nak...saya tonton juga Berita Nasional di TV1.

Namun bila saya fikirkan balik, bagus juga RTM buat macam ini. Kita patut ucap terima kasih kepada RTM kerana sanggup turun ke ceruk rantau mencari berita-berita sensasi.Mencari keluarga-keluarga miskin di negeri Pakatan Rakyat. Sekurang-kurangnya YB yang ada di DUN-DUN berkenaan tahu ditempat mana nak fokus...dimana nak turun dan dimana nak serahkan bantuan. RTM secara tak lansung telah bantu YB yang berada di negeri PR. TERIMA KASIH RTM kerana memudahkan urusan YB PR. PAS patut ambil peluang ini dan bertindak segera bila ada sahaja berita yang dipaparkan di DUN masing-masing.

Apa yang musykil, RTM yang kononnya milik 1Malaysia nampaknya jadi milik mutlak BN. ikuti pandangan pelajar berikut yg berada di UAE.
http://1426.blogspot.com/2009/04/rtm-milik-dan-untuk-rakyat-malaysia.html

Read more...

PROGRAM UNTUKMU WANITA

22 Mei 2010, Dewan Muslimat PAS Kawasan Rembau telah meraikan kaum wanita yang bergelar ibu dan guru dalam satu program UNTUKMU WANITA. Alhamdulillah, dalam program tersebut 20 orang ibu tunggal telah menerima sumbangan berbentuk barangan, cenderahati Hari Ibu dan wang tunai hasil sumbangan para dermawan.

Turut hadir Pn Fazilah Abu Samah, Ketua Dewan Muslimat PAS N.Sembilan, Cik Kumutha, Mrs Yau; isteri kelab penyokong PAS, Pengerusi Biro Wanita ISMA dan ibu tunggal yang terdiri daripada pelbagai kaum.

Berita lanjut di http://nurmutiara.blogspot.com/2010/05/sepetang-bersama-untukmu-wanita.html

Read more...

PIMPINAN PAS ZIARAH REMAJA MANGSA TEMBAK

>> Tuesday, May 25, 2010

Kepimpinan PAS Negeri Sembilan (NS) melawat mangsa dan keluarga mangsa di HTJ . Antara yang hadir ialah Pesuruhjaya PAS NS, Zulkefly Mohamad Omar; Timbalan Pesuruhjaya 3 PAS NS, Mohd Taufek Abdul Ghani; Ketua Muslimat PAS NS, Fazilah Abu Samah dan Kordinator Kelab Penyokong PAS NS, Yau Con Seng.Turut hadir Ketua Muslimat PAS Pusat, Nuridah Salleh.

Read more...

MUKTAMAR DMPNS

>> Wednesday, May 5, 2010

TARIKH: 8 Mei 2010 (SABTU)
MASA: 9pagi
TEMPAT: Muassasash Darul Shariff, Batu Kikir Jempol
PERASMI: Dr. Rosni Adam (EXCO DMPP)

Semua ahli DMPNS dijemput hadir.

Read more...

SALAM TAKZIAH BUAT PN HANIZA

Seluruh kepimpinan Dewan Muslimat PAS N.Sembilan merakamkan ucapan takziah kepada Pn Hanizah di atas kehilangan ibu yang tercinta. Kami mendoakan semoga arwah ibunda beliau ditempatkan dikalangan orang-orang beriman. Amin. AL-FATIHAH
Lujnah Kebajikan & Kemasyarakatan DMPNS

Read more...
..
Powered by Blogger.

Lorem Ipsum

© 2010 Dewan Muslimat PAS Negeri Sembilan

Blog ini dikendalikan oleh Lujnah Penerangan & Dakwah Dewan Muslimat PAS Negeri Sembilan di bawah Unit IT DMPNS. Segala maklumat boleh disalurkan ke halwan9@yahoo.com

  © Free Blogger Templates Joy by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP