Pesanan isteri Tuan Guru kepada muslimat

>> Friday, June 25, 2010

Ingin DMPNS imbas akan ucapan isteri Tuan Guru Mursyidul Am iaitu Datin Sabariah yang telah berkongsi pengalaman dan tips kepada semua Muslimat. Datin Tuan Sabariah Tuan Ishak yang telah bergelar isteri kepada seorang Yang Berhormat ketika berusia 17tahun, satu usia yang cukup muda. Sungguhpun begitu beliau berjaya menjadi seorang isteri yang hebat dikacamata suaminya.

Datin Sabariah memaklumkan kepada Muslimat; apabila suami kita menjadi Yang Berhormat suami kita adalah hak rakyat yang lebih memerlukan. Dan beliau berpesan kepada Muslimat yang mempunyai suami bergelar YB atau bakal YB agar memastikan suaminya sentiasa kelihatan hebat di mata masyarakat. Jagalah 3 perkara untuk suami kita yang tercinta iaitu...

1. Pakaiannya
2. Makan minumnya
3. Tempat tidurnya

Read more...

Sekitar Muktamar Dewan Muslimat PAS Pusat Kali ke 50

>> Wednesday, June 16, 2010

Tahniah kepada semua perwakilan muslimat PAS kawasan-kawasan yang telah hadir ke Muktamar Tahunan Dewan Muslimat PAS Pusat kali yang ke-50. Tema muktamar pada kali ini ialah Muslimat: Penggerak Kemenangan, Penyelamat Ummah.
Usia yang menginjak ke 50 tahun ini sudah pastinya membawa banyak perubahan besar kepada perjuangan PAS. Dalam tempoh 50 tahun inilah, muslimat telah menjadi tiang seri yang penting dalam perjuangan. Semoga semua Muslimat dapat memainkan peranan penting didalam masyarakat bagi merealisasikan tema muktamar tahun ini.



Suasana muktmar di Dewan Duyong, Perdana Beach Resort, Pantai Cahaya Bulan Kota Bharu Kelantan.


Perwakilan muslimat Pas Kawasan Kuala Pilah


Read more...

Muslimat NS dinobatkan pemenang Anugerah Ibu Terpilih

>> Wednesday, June 9, 2010

Pn Hjh Hamrah bt Ismail telah dinobatkan sebagai Pemenang Anugerah Ibu Terpilih bagi ketegori Ibu Surirumahtangga sempena Majlis Hi-Tea Anugerah Ibu terpilih yang dikendalikan oleh Lujnah Kebajikan & Kemasyarakatan Dewan Muslimat PAS Pusat. Sekalung TAHNIAH dan penghargaan diucapkan kepada Pn Hjh Hamrah diatas kemenangan dan sekaligus mengharumkan nama muslimat N.Sembilan.



Pn Hjh Hamrah telah mengalahkan 10 orang peserta yang dicalonkan oleh setiap negeri-negeri. Untuk makluman, Pn Hjh Hamrah mempunyai 8 orang anak dan majoriti anak-anaknya merupakan orang kuat dan pimpinan PAS di peringkat kawasan dan negeri. Antara anak beliau ialah Sdra Rahim, SU PAS Jempol dan Ustaz Abdul Hadi, orang kuat pemuda NSembilan serta beberapa orang lagi yang aktif diperingkat kawasan. Meskipun bergelar ibu SURIRUMAH dan tidak pernah bekerja, beliau berjaya mendidik anak-anaknya sehingga berjaya menjejakkan kaki ke menara gading. Anugerah telah disampaikan oleh Datin Tuan Sabariah Tuan Ishak, isteri kepada Menteri Besar Kelantan di Perdana Beach Resort petang tadi. Antara pemenang lain ialah Pn Rokiah bt Abdullah dari Terenggganu bagi kategori Ibu Pengasuh Anak OKU dan Pn Zaharah bt Isa dari Kelantan bagi kategori Ibu Berkerjaya.
Muslimat Negeri Sembilan iaitu Ketua Dewan Muslimat PAS NS, Pn Fazilah; Naib Ketua DMPNS, Pn Rosenadiah dan Ketua Penerangan DMPNS, Pn Nur Wani sempat bergambar bersama Pn Hjh Hamrah dan Dr. Halimah Ali sewaktu Hi-Tea.

Read more...

SELAMAT BERMUKTAMAR BUAT MUSLIMAT PAS

>> Tuesday, June 8, 2010


SEMOGA SELAMAT PERGI KE KELANTAN DAN SELAMAT KEMBALI KE NEGERI SEMBILAN

Read more...
..
Powered by Blogger.

Lorem Ipsum

© 2010 Dewan Muslimat PAS Negeri Sembilan

Blog ini dikendalikan oleh Lujnah Penerangan & Dakwah Dewan Muslimat PAS Negeri Sembilan di bawah Unit IT DMPNS. Segala maklumat boleh disalurkan ke halwan9@yahoo.com

  © Free Blogger Templates Joy by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP