Persiapan Muslimat dalam menangani Fahaman Islam Liberal

>> Sunday, March 14, 2010

Pada 13 Mac 2010 / Sabtu yang lepas, Dewan Muslimat PAS Kawasan Rembau telah menjalankan program Liqa Fikri SIRI ke -2 bagi tahun 2010.

Dalam pengisian tersebut, Naqibah iaitu Dr. Asiah Ali (AJK Dewan Muslimat PAS PUSAT) telah memberikan beberapa contoh kes fahaman Islam liberal masa kini yang dikaitkan dengan hukuman sebat Kartika. Muslimat telah diperjelaskan tentang tanggungjawab dan peranan yang perlu dimainkan sebagai AGEN PENERANG kepada masyarakat; mengenai pandangan sesetengah individu yang sanggup mengenepikan pandangan syariat semata-mata mengutamakan pandangan liberal.
Semua pimpinan Muslimat sewajarnya bijak menguasai isu semasa, banyakkan membaca dan yang paling penting mempunyai ilmu didada bagi memudahkan mesej dakwah dapat disampaikan ke dalam masyarakat.

Program yang dijalankan di PASTI Al Fadhil, Taman Bandar Senawang telah dipengerusikan oleh Pn Hjh Rashidah, Timb Ketua Muslimat PAS Kawasan Rembau. Program telah dihadiri oleh AJK DMPKR, muslimat MTD dan guru2x PASTI.

0 comments:

..
Powered by Blogger.

Lorem Ipsum

© 2010 Dewan Muslimat PAS Negeri Sembilan

Blog ini dikendalikan oleh Lujnah Penerangan & Dakwah Dewan Muslimat PAS Negeri Sembilan di bawah Unit IT DMPNS. Segala maklumat boleh disalurkan ke halwan9@yahoo.com

  © Free Blogger Templates Joy by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP