RTM bantu YB Pakatan Rakyat

>> Thursday, May 27, 2010


RTM sejak dulu...kini dan selamanya asyik menyerang pembangkang. Tak habis-habas cerita yang menunjukkan kononnya rakyat tertindas, tidak dipedulikan, sengsara di bawah naungan negeri Pakatan Rakyat. Dalam slot SUARA RAKYAT yang sentiasa dipaparkan dalam Berita Nasional waktu perdana, banyak memfokuskan masalah yang dihadapai rakyat di negeri-negeri Pakatan Rakyat.

Yang selalu dihentam adalah kerajaan Negeri Selangor....selepas Selangor....P.Pinang, selepas Penang...Kedah pula menyusul, kemudian Kelantan. Memang kadang kala saya naik muak mendengar cerita yang dibawakan. Tak habis-habis nak mengutuk kerajaaan Negeri pimpinan Pakatan Rakyat. Bila memikirkan sumber maklumat yang ingin diketahui, nak tak nak...saya tonton juga Berita Nasional di TV1.

Namun bila saya fikirkan balik, bagus juga RTM buat macam ini. Kita patut ucap terima kasih kepada RTM kerana sanggup turun ke ceruk rantau mencari berita-berita sensasi.Mencari keluarga-keluarga miskin di negeri Pakatan Rakyat. Sekurang-kurangnya YB yang ada di DUN-DUN berkenaan tahu ditempat mana nak fokus...dimana nak turun dan dimana nak serahkan bantuan. RTM secara tak lansung telah bantu YB yang berada di negeri PR. TERIMA KASIH RTM kerana memudahkan urusan YB PR. PAS patut ambil peluang ini dan bertindak segera bila ada sahaja berita yang dipaparkan di DUN masing-masing.

Apa yang musykil, RTM yang kononnya milik 1Malaysia nampaknya jadi milik mutlak BN. ikuti pandangan pelajar berikut yg berada di UAE.
http://1426.blogspot.com/2009/04/rtm-milik-dan-untuk-rakyat-malaysia.html

0 comments:

..
Powered by Blogger.

Lorem Ipsum

© 2010 Dewan Muslimat PAS Negeri Sembilan

Blog ini dikendalikan oleh Lujnah Penerangan & Dakwah Dewan Muslimat PAS Negeri Sembilan di bawah Unit IT DMPNS. Segala maklumat boleh disalurkan ke halwan9@yahoo.com

  © Free Blogger Templates Joy by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP